Denne service er ikke tilgængelig, kontakt os for mere information.

Parkinson og Neuro i træningssal 1.sal.

Træning er medicin for dig med Parkinson

• Afsluttet
  • 1.920 danske kroner
  • Møllevej 2F

Ledige pladser

Hold beskrivelse

Hold primært tilrettet for dem med parkinson og personer der har brug for lignende træning på samme niveau - ofte forskellige neurologiske problematikker eksempelvis sklerose. Niveauet er sat til at deltageren har svært ved at komme op og ned fra gulv, men kan stadig klare dette i begrænset omfang og skal kunne komme op på 1 sal. Bruger du rollator og kan ikke komme op af trapperne, så anbefaler vi vores hold mandag eller torsdag, hold med individuelle programmer i fitnesscenteret. Hos Borup Fysioterapi har vi stor erfaring med at hjælpe Parkinson patienter. Du får funktionel træning, med stor variation - så du kan blive udfordret og træne dine evner til at holde balancen, koordinere bevægelser, gå og forflytte dig og vedligeholde og styrke dine muskler meningsfuldt. Her kan du træne med andre klienter, der deler lignende udfordringer. Undersøgelser viser at regelmæssig træning har en positiv virkning på sygdommens udvikling og medvirker til øget livskvalitet for både klient og pårørende. Fordele ved at gå til Parkinson holdtræning: Forbedret motorisk funktion: Regelmæssig fysisk træning kan hjælpe med at forbedre balance, koordination og fleksibilitet, som alle kan blive påvirket af Parkinsons sygdom. Styrkelse af muskler: Træning kan hjælpe med at styrke musklerne og reducere muskelstivhed, som er en almindelig komplikation af Parkinsons sygdom. Forbedret mental sundhed: Træning kan også forbedre den mentale sundhed ved at reducere symptomer på depression og angst, der ofte er forbundet med Parkinsons sygdom. Bedre søvn: Fysisk aktivitet kan forbedre søvnkvaliteten, som kan blive påvirket af Parkinsons sygdom. Forbedret kognitiv funktion: Nogle studier har vist, at fysisk aktivitet kan forbedre kognitiv funktion hos personer med Parkinsons sygdom. Langsom sygdomsprogression: Selvom mere forskning er nødvendig, tyder nogle studier på, at regelmæssig fysisk aktivitet kan hjælpe med at bremse progressionen af Parkinsons sygdom. Det er vigtigt at bemærke, at typen og intensiteten af træningen skal tilpasses til den enkelte patient. Holdtræning hos Borup Fysioterapi sker under kyndig vejledning af vores fysioterapeuter, hvilket sikrer, at træningen er sikker og virksom. Øvelserne tager hensyn til den enkeltes niveau og træningsprogrammerne tilpasses individuelle behov og eventuelle ønsker. Det offentlige dækker oftest dine udgifter til fysioterapi træning – tal med din fysioterapeut.